Over mij

Mijn foto
Onderwijzeres in de Don Boscoschool te Waregem, vierde leerjaar. Vanuit mijn muzikaliteit vertoon ik een grote interesse naar de muzische mens. Ik geloof in de magische kracht dat muzische vorming in zich heeft. Eerst de geest moet worden geïnspireerd om het te kunnen uitdragen.

dinsdag 28 september 2010

Baderdag in het beeldenpark Middelheim.

     

Middelheim



Middelheim is de naam van het kasteel, het park (bestaande uit Hoog- en Laag-Middelheim), het beeldenpark, de universitaire campus en een ziekenhuis. Wegens uitbreiding van het beeldenpark werd Jazz Middelheim naar het naburige park Den Brandt verplaatst.


Beeldenpark


Het deelpark Middelheim is bekend om haar beeldenpark, dat is ontstaan uit de 'Biënnale Middelheim', die
vanaf 1951 iedere twee jaar in het park georganiseerd werd. Na twintig afleveringen van deze beeldententoonstelling besloot men in 1989 een andere manier te kiezen om de beeldenverzameling aan te vullen.
De collectie omvat inmiddels tweehonderd beelden, waarvan enkele tientallen in de stad Antwerpen zijn geïnstalleerd. Bovendien beschikt het openluchtmuseum over honderden beelden die middels wisseltentoonstellingen worden getoond in het Braem-paviljoen. Het Documentatiecentrum Burgemeester Lode Craeybeckx van het beeldenpark is gevestigd in de Orangerie van het Middelheimpark.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten