Over mij

Mijn foto
Onderwijzeres in de Don Boscoschool te Waregem, vierde leerjaar. Vanuit mijn muzikaliteit vertoon ik een grote interesse naar de muzische mens. Ik geloof in de magische kracht dat muzische vorming in zich heeft. Eerst de geest moet worden geïnspireerd om het te kunnen uitdragen.

donderdag 22 september 2011

Het derde leerjaar rockt met de pennenzak!

Hoeveel keer zegt de juf of meester niet in de klas:
"Leg je lat neer, balpen stil...!"
Tijdens de muzoles in het derde leerjaar
kregen de kinderen de kans om te experimenteren
met hun eigen schoolmateriaal. 
Op het basisritme wordt volgende tekst gesproken:

Pennenzakrock, pennenzakrock...
ritsen, tikken, klikken zonder drumstel
zonder stok!
Pennenzakrock, pennenzakrock...
ik kick op de pennenzakrock!

Kijk en luister mee...
neem je schrijfgerei
om het ritme nog meer vorm te geven:


Filmfragment:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten